neděle 23. února 2014

Jak jsem si sebou nevzala žádné knihy

Musím to omílat pořád a pořád dokolečka, jsem prostě taková, tak na mě nebuďte prosím zlý :) Prostě jsme v Polsku a chci, aby to všici věděli! 


Když jsme se balila na tu velkou cestu do Polska, říkala jsme si, že knihy přece potřebovat nebudu. Nebo spíše se mi prostě nevešly do kufru, tak jsme si žádnou knihu nevzala. Doopravdy, vůbec žádnou! Však sem jedu studovat Polský jazyk, tak proč si sebou brát České YA knihy že ano. Jenže...

Mám deprese.. Mám deprese z toho, že si nemůžu sednou na postel a začíst se znovu do Harryho Pottera (bože ty mi tak chybíš Harry :/), do Hvězdy nám nepřály nebo do Nástrojů smrti. Mám deprese, z toho že všude vidím recenze na knihy, které chci mít doma taky, ale i když jsme v Katowicích objevila knihkupectví, zatím jsem tam nešla, protože dámy a pánové, vážně se mi nechce číst knihy v Polštině. Ještě ne. Ale...

Jo, možná tam zítra nebo pozítří zajdu, nebo v následujícím měsíci, budu tady přece dost dlouho a vydržet bez knih je hrůůůza. Možná tam budu slintat nad knihami, co máme i u nás v krásných Čechách a možná si jednu koupím ..Možná... Pak se tím budu prokousávat týden, budu naštvaná a zklamaná, že nečtu české krásné slovíčka ale polské slovíčka (které jsou ale taky krásné, ale jiným způsobem) a že to nebude takový požitek.. Ale kdybych nebyla debilní idiot a vzala si pár knih sebou, neměla bych tento problém.

Vždycky mi přišla docela blbost, že je někdo "závislý na knihách". Teoreticky to přece nejde. Hmmm jo, jde, a vím že mi dáte všici za pravdu. Knihy a to jejich kouzlo, kdy vás vtáhnou do děje, kdy řešíte občas trapné a malicherné problémy nějaké hloupé hlavní hrdinky, nebo naopak se snažíte spasit svět, je tak dokonalé! A jo, mohla bych si nějakou knihu hnusně stáhnout na internetu a číst ji z ntb. Ale prosíímvááás, to není ono a nikdy to nebude ani trochu podobné tomu, jako když si sedíte, knihu držíte v rukou a obracíte stránky..

Ale!! V budově naší fakulty je jedna knihovna a před ní je taková krabice. V té krabici jsou knihy, které si můžete vzít doms a nechat si je! Jo, nevýhoda je, že jsou v Polštině a i když jsme si jednu vzala domů, překousala jsme první stranu, moc jsme z ní nepochytila. Vím jen to, že se tam jedná o nějakého psa :D Je to hrozně divné, když přednášky jsou v polštině, nakupujeme a objednáváme v polštině a všeobecně prostě polštinu slyším každý den, ale v psané podobě to je hold trochu těžší..

Proto nechodím na žádné blogy a nekomentuji. Protože jsme na vás prostě naštvaná, že si čtete a čtete, pak si recenzujete a jsme nadšení. Já mám deprese! A víte co dělám, abych nemyslela na knihy? Chlastám a chlastám Polské pivo, které je silnější než České, takže jsem každý druhý den opilá (a to docela dost). V dny kdy nechlastám žeru. Například dneska jsme byli na Kebabu a pak jsme si v Žabce koupila několik sušenek a chleba, na který se dneska ještě "podívám".

 Až se vrátím v červenci dom, budu hrozně vyžraná a hrozný alkoholik. Protože jídlo a pivo mi hrozně chutná. Ale nevyrovná se to kvalitní literatuře, která mi doma stojí na poličce, nikdo si ji nevšímá a jen se na ní práší :/

Ale já to překousnu.
 Jen budu prostě trochu nepříjemná
 Fanděte mi, ať to zvládnu
Mějte se svěže!!

9 komentářů:

  1. Byla to dost blbost no, co si budeme povídat. Jsem ti říkala, ať si něco vezmeš. Hlavně, že ve videu "co si sebou vzít na erasmus" říkáš, že si sebou musíme vzít celou sérii HP. Jo, jasně byla to asi ironie, ale co bys teď dala za to, kdybys ji tam měla sebou, že? :P
    Zvětšila jsem si obrázek té knihy a polština se nezdá tak těžká, hodně slov je podobných nebo stejných, to bys mohla zvládnout, procvičit si jazyk a přitom si číst :)

    OdpovědětVymazat
  2. Odcestovat bez knih? To může jen blázen :D Kup čtečku nebo si kup eknihy do mobilu není to ono, ale lepší než nic! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na přechodnou dobu by mohlo stačit čtení z notebooku, ale chápu, že kniha je kniha :) A tu čtečku si vážně kup, je to neocenitelná společnice :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ak horí, že by som sa mohla náhodou niekde nudiť, vždy si so sebou beriem aspoň čítačku. Tá ma už niekoľko krát zachránila. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Ty seš tam na několik měsíců a nevezmeš si s sebou knihy?! Já už teď mám deprese z toho, že budu muset nakladatelství jednou požádat, aby mi knihy poslaly jednou do lázní, neboť tam jsem měsíc a půl ale.... Co jsi to za člověka? :DD
    Jo, a klidně buď naštvaná. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Kdybych já si na tří-denní dovolenou nevzala minimálně dvě knížky, tak by si o mě všichni mysleli, že jsem nemocná, jakože fakt, že jo... Takže tě jen upřímně lituju a přeju ti pevné nervy a ať to zvládneš! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já s sebou nosím knížku i když hrozí, že budu někde 5 minut čekat :D upřímnou soustrast :) a výborný článek :D

    OdpovědětVymazat
  8. Asi tě nepotěší, když tě taky sprdnu, že jsi trdlo, že sis nevzala nějaký čtení :D Ale jsi trdlo! :D Já nosím knížky nebo čtečku (někdy obojí) prostě všude i když jdu někam, kde nebudu mít nejspíš čas číst. Co kdyby náhodou! I kdybych knížku vytáhla na dvě minuty a přečetla jen pár stránek, tak mi to za ty bolavý záda stojí :Da na vícedenní akci neexistuje, že bych byla bez knížek :D

    OdpovědětVymazat
  9. Cestovat bez knih .. Už jsem komentovala na fb .. Čtečkaaaaa !! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře :) Když budete přehnaně vulgární, příjdu k vám domů a vysypu kbelík hnoje do postele :*