pondělí 10. listopadu 2014

Dilema kvůli společnosti nad vybíráním mezi dvěma knihami

Už jsem říkala, jak miluji Semtex cactus? Vážně ho miluji. Je to moje neoblíbenější plechovka :3 Už mám asi 50 semtex za poslední 3 měsíce :D

Tak jsem dneska šla do knihkupectví. Netuším, proč jsme to udělala, když původně jsem měla jít do elektra pro novou nabíječku od notebooku, protože ta dábělská svině mi tu mojí rozkousala, ale prostě jsem se tam ocitla. Nemám to tam ráda. Jako kdyby na mě každá kniha křičela, ať si ji koupím a já se pak k ní postavím, a napadne mě milion důvodů proč si jí nekoupit, ale stejně ten hlásek, ať si ji koupím je hlasitější.( Ale v poslední době slyším i takový divný hlásek, který zastupuje všechny knižní bloggery a napovídá mi to jejich názory, jejich slova a věty, které používají u recenzí ) A taky většinou stojím v "dětském" oddělení, koukám na knihy a vedle mě, stojí nějaká slečinka, která chodí na základku a skoro uvažuje o stejných knihách. To mě vždycky úplně rozhodí! No ale to neva..

   No a jak tam tak stojím, najednou se dostanu už do bodu, kdy držím dvě knihy, a rozhoduji se, kterou teda beru dom. Neřeknu Vám zatím, co je to za tituly, o to ani tak nejde, jde o to, co která představuje. (pokud uhodnete alespoň jednu, podle mého trapného popisu, tak máte nevýrazný plusíček na mém čtenářském listu, který jednou vytvořím :))





1. Knížka. Lehce známá, krásná obálka. Zimní příběh. Podle anotace je jasné, že je to jednoduché čtení, s láskou, snad trochou humoru. Na internetu se o ní v poslední době moc nemluví i když vím, že pár lidí o ní recenzi psalo a to už buď v té chvíli, kdy byla ještě anglicky nebo teď když asi před pár měsíci vyšla. Napsali ji dva spisovatelé, o kterých tuším, že jsou dobří ale ještě jsem to nezjistila sama , i když jeden z nich napsal knihu, která byla asi před rokem hodně moc propíraná kvůli inovativnímu ději. Vím, že se mi kniha bude líbit, že bude super protože je to přesně to, co miluji. A prostě ta obálka :3

2. Kniha. Totální mega. Všichni toho spisovatele milují, já sama mám dvě knihy jeho, tato by byla třetí. Hodně očekávané v Česku, vlastně asi před měsícem maximálně vyšla. Všichni co recenzovali jsou nadšení, protože nezklamala. Já mám strach z toho, že budu hodně očekávat a přitom se mi to nesplní jako u minulé knihy, kterou jsem dostala jako vymodlený dar k Vánocům. A ještě se ta kniha bude krásně vyjímat v knihovně, vedle svých sester. Ale, má divnou atmošku ale jednou si ji stejně budu muset koupit..

No a teď si vyber. 

Podle toho, co jsem teď napsala mi došlo, že jsem se asi rozhodla špatně. Krucipísek... 


Ale  tím jsem chtěla jen naznačit jeden velký nešvar. Který má na svědomí naše bloggerské společenství. I když se snažíte vyhnout nějakým reklamám, i když se snažíte prostě rozhodovat vždy podle svého názoru, nakonec stejně trochu cítíte vliv ostatních, kteří vám nenápadně našeptávají, kterou knihu si MUSÍTE koupit, protože pokud čtete, tak byste měli přece číst i ty určité knihy. Jako je právě ten John Green a Papírová města (neboli kniha 2). Protože i když třeba Dash&  Lily - Kniha přání (kniha 1.) bude suprová, přece to před Johnem počká.. Je to sice trochu nadsázka, ale jinak prostě ani svoje uvažování nepochopím.

Nemám ráda to davové šílenství s hlavou ovce, kdy všichni musíme číst to samé, všichni se k tomu musíme vyjádřit. Ale někdy to semele každého. A já jsem teď z toho smutná, že jsme se nechala zase semlít. Protože za 1. Co když to bude trochu zklamání jako Hledání Ajlašky, které jsem dočetla jen z donucení? Protože i když John píše suprově, ještě teda raději ho sleduji na youtube, najednou mám v hlavě tu myšlenku druhé knihy, kterou jsem nechala v obchodě. Krucipíííísek °2.

Máte také někdy takové dilemato? Že si neumíte vybrat mezi knihami a někdy si prostě vezmete knihu, kterou chcete, ale chcete ji možná z pár procent jen kvůli názoru jiných? Nebo prostě nejste ovce, která chce číst to co ostatní a za každých okolností, kupujete jen to vaše (jasně....) ?

Komentujte vy sněhové vločky
Třeba se něco nového dozvím :)
Na tomto článku pracuji jen z toho důvodu, že nechci psát slohovku do Polštiny :*
Krásňujte a svěžánkujte
vločky

Ps: Vidíte zimní motiv mého loga blogu? Hustý co :D




5 komentářů:

  1. Kniha přání má překrásnou obálku a v zimě se bude krásně číst a papírová města, sakra tu už musím mííít !

    OdpovědětVymazat
  2. Já se nerozhoduji a prostě beru obě :D :D
    Papírová města taky chci, ale asi to úplně nespěchá. Aljaška mě taky vůbec nenadchla, takže jsem teď trochu na vážkách :) Druhou knihu oproti tomu neznám, jen si matně vybavuji, že jsem ji kdesi viděla, ale asi jen anglicky :) Takže...ovce (ukažme si na ni! :D )
    Názorů jiných si cením. Beru to jako dobré tipy, co koupit, ale nakonec se stejně rozhoduji víceméně podle sebe, co koupit dřív :)
    Prasátko s čepičkou je skvělé :3 :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zober si Knihu Přáni. Nečítala som ju no veľmi by som chcela. o Pár týždnov tu budú Vianoce tak to taký akurátny čas is prečítať niečo na túto tému. Ja môžem len smútiť že ju po slovensky nevydali lebo tú knihu naozaj chcem. Papierové mestá son dočítala práve v sobotu, nebol sa ža ta sklamu, je to zas niečo iné a rovnako skvelé ako Johnove iní knihy... a papierové mestá predsa len počkaju :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja nemám takýto porblém. Skôr opačný, že si kupujem knihy, o ktorých vlastne väčšina ani nevie a dokonca ich musím zháňať cez bazár, lebo sú vypredané (včera som si napr. takto kúpila knihu Temná dáma od Nory Roberts). Možno to bude znieť tvrdo a ignorantsky, ale na názory a recenzie väčšiny bloggerov vôbec nedám a neberiem ich v úvahu (aj keď je pár bloggerov od ktorých si nechám podariť, no aj tak sa potom rozhodujem podľa seba). Ja už odjakživa viem, čo sa mi páči a čo nie a našťastie - poklepem na drevo - mám v tomto akýsi šiesty zmysel a málokedy si kúpim knihu, ktorá by mi vôbec nesadla.

    OdpovědětVymazat
  5. Já četla obě. Papírová města nedávno a Dashe a Lily asi před 2 nebo 3 lety. Obě se mi něčím líbily a něčím ne. Ani jedna podle mě není univerzálně líbivá. Dashe a Lily bych asi teď doporučovala kvůli vánoční atmosféře. Papírová města mi atmosférou přišly spíše jako letní čtení nebo čtení pro maturanty.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře :) Když budete přehnaně vulgární, příjdu k vám domů a vysypu kbelík hnoje do postele :*